SunWatcherApp: Solar-Log Portal Probleme

Update-1 am 04.11.2015:

(english version below)

Solar-Log rollt aktuell neue Software-Versionen auf den Portalen aus. Sollte der Abruf in der SunWatcherApp für Solar-Log nicht mehr gehen, dann bitte einmal folgendes versuchen:

  1. Neue Anlage vom vom Typ “Solar-Log Commercial” anlegen (unbedingt den “Commercial” Typ verwenden!)
  2. Als URL die alte, bisherige URL eintragen
  3. Die Seriennummer ihrer Anlage eintragen
  4. Das Password ihrer Anlage zur Seriennummer eintragen

Solar-Log is rolling out a new portal software. So if the SunWatcherApp can not load the pv-data from Solar-Log anymore, please try the following:

  1. Create a new plant in the SunWatcherApp of type “Solar-Log Commercial” (Note! you need to use the “Commercial” type)
  2. Use the same Url like before
  3. Enter the Serial-Number of your device
  4. Enter the password for your Serial-No

 

Ursprünglicher Beitrag:

(english version below)

Erstmal danke für die vielen Hinweise zu den Abruf-Problemen beim Solar-Log Portal. Lediglich der öffentliche Abruf aus dem deutschen Portal-Ableger home.solarlog-web.de scheint noch zu funktionieren. Bei anderen Portal Installationen wie home.solarlog-web.eu, home.solarlog-web.it, home.solarlog-web.fr, home.solarlog-web.ch, etc. ist der Abruf im Moment wohl nicht mehr möglich.

Es sieht es so aus, als ob Solar-Log die Portal-API geändert hat, so dass der “alte”, mir bekannte Zugriff nicht mehr funktioniert. Ich versuche Kontakt mit Solar-Log aufzunehmen und melde mich dann wieder.

 

Thanks for all your comments about the problems with the Solar-Log Portal. Getting the pv-data from the german portal instance home.solarlog-web.de seems still be ok but for many other portal installations like home.solarlog-web.eu, home.solarlog-web.it, home.solarlog-web.fr, home.solarlog-web.ch the public data access from the SunWatcherApp seems not be possible anymore. It looks like that Solar-Log changed their Portal-API and that the “old” way to fetch the PV-Data from the portal is not working anymore. I will try to contact Solar-Log and will keep you posted.

Thanks and Regards
Michael

 

3 Kommentare zu “SunWatcherApp: Solar-Log Portal Probleme

    1. Yes! Please try the steps described above in the Blog-Post:

      1) Create a new plant in the SunWatcherApp of type “Solar-Log Commercial” (Note! you need to use the “Commercial” type)
      2) Use the same Url like before
      3) Enter the Serial-Number of your device
      4) Enter the password for your Serial-No

      Regards
      Michael

Kommentare sind deaktiviert.